vpsboard 2 مدیر کل انجمن ارسال شده در 2 بهمن 1398 قبل از انجام سئو و آغاز فرایند لینک بیلدینگ باید ابتدا کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید. شاید فکر کنید که این کار، کار خیلی ساده ای است; اما سخت در اشتباهید! خیلی از پروژه های سئو به دلیل عدم انتخاب صحیح کلمات کلیدی با شکست مواجه شده اند. در این مطلب میخواهم در رابطه با نحوه انتخاب صحیح کلمات کلیدی بنویسم و شما را با نحوه انتخاب صحیح آنها آشنا کنم. در انتخاب کلمات کلیدی به خودتان را جای کاربر بزارید و به این فکر کنید که اگر شما دنبال همچنین محصول و یا خدماتی بودید چه واژه هایی را جستجو می کردید… از همان واژه برای سایت خود استفاده کنید البته با شرایط زیر: هر فردی در نهایت کسب و کارش را گسترش خواهد داد و تحقیقاتی در رابطه با کلمات کلیدی مناسب کسب و کارش انجام خواهد داد و شما سرانجام نیاز به پیدا کردن کلماتی خواهید داشت که برای کسب و کار شما جواب دهد اما مهمترین بخش در باره یک کلمه کلیدی این است که دید خودتان را درباره کسب و کارتان کاملا فراموش کنید و خودتان را به جای مشتریان بالقوه تان قرار دهید. این پروسه بصورت روتین با طوفان های ذهنی ( brain storming ) و پاسخگویی به چند سوال اساسی آغاز می شود. این مرحله برای ایجاد چشم انداز طبقه بندی شده بسیار مهم است ، چرا که باعث می شود اجزای گوناگون کسب و کارتان را بررسی کنید .با پاسخگویی به این سوال آغاز کنید : چه خدماتی را به مشتریان ارائه می دهید؟ تا حدی که می توانید جامع به موضوع نگاه کنید و لستی از تمامی عباراتی ممکن را که می توانید به عنوان کلمه کلیدی در نظر بگیرید، ایجاد نمایید اما اطمینان حاصل کنید که شما این فرایند را از نگاه مشتری انجام می دهید. زمانی که شما یک لیست از کلمات کلیدی مستعد (evaluate search volume) را ایجاد کردید مورد بعدی که به آن نیاز خواهید داشت، این است که به کمک ابزارهای بررسی میزان کاربردی کلمات کلیدی تان بررسی کنید چه حجمی از تقاضا برای این عبارت ها و جود دارد یا چه تعداد بار در روز جستجو می شوند یکی از رایج ترین ابزارها ، ابزارهای کلمات کلیدی گوگل هستند (adwords.google.com ). در خلال انجام این بررسی کلمات کلیدی کاربردی را به دست خواهید آورد که بارها و بارها در روز جستجو می شوند اما هنوز راه درازی باقی مانده است. کلماتی که در دراز مدت و با تحقیق حاصل می شوند کمک فوق العاده ای به سئو شما می کنند و به ما اجازه می دهند تا به دنبال حجم زایدی از کلمات کلیدی با رقابت کمتر برویم که تا حد زیادی به کسب و کار ما مربوط شوند. برای مثال اگر فروشنده قاب های آیفون باشید و کلمه “قاب آیفون” را انتخاب کنید این گزینه به شدت رقابتی است و تعداد دفعات زیادی در روز جستجو می شود و احتمالا به دست آوردن رنک بالا برای آن سخت است . اما می توانید به لیست کلمات کلیدی دراز مدت نگاهی بیاندازید و کلمه “قاب طلایی آیفون ” را انتخاب کنید که به کسب و کار شما نزدیک و رقابت کمتری خواهد داشت . اما بخش مهم قضیه اینجاست که شما ممکن است بتوانید هزاران ترکیب مشابه برای سرمایه گزاری دراز مدت بدست آورید که همگی آن ها ترافیک بیشتری را ایجاد کنند . در نهایت شما باید سروسامانی به لیست کلمات کلیدی(categorize by keywords) تان بدهید تا مفهوم و دسته بندی شده باشند. هیچ روش کاملا درست یا غلطی برای انجام این کار وجود ندارد تنها باید به دنبال راهی باشید که برای شما جواب دهد تا این گروه کلمات را انطور که میخواهید سروسامان دهید . روش مناسب انتخاب کلمه کلیدی: ۱- کلمات کلیدی طولانی بهتر اند. خودتان را به جای کاربرانتان بگذارید، آیا یک عبارت کوتاه را در گوگل جست و جو میکنید یا یک عبارت طولانی ؟ مثلا سایت شما در رابطه با بهینه سازی سایت است، شما برای کلمه “بهینه سازی” شروع به دریافت لینک و ایجاد محتوا میکنید یا “بهینه سازی سایت” ؟ میبینیم که بین “بهینه سازی” و” بهینه سازی سایت” تفاوت های فراوانی وجود دارد. شاید کاربری که بهینه سازی را جست و جو میکند منظورش بهینه سازی سوخت است نه بهینه سازی سایت! اگر میخواهید برای کلمات مختلفی فرایند سئو را انجام دهید، پیشنهاد من انتخاب مرتبط ترین عبارتیست که دارای ۲ الی ۴ بخش است. ۲- چه تعداد کلمه انتخاب کنیم ؟ این که چه تعداد کلمه کلیدی را انتخاب کنید به خودتان بستگی دارد، اما این که آیا واقعا آن ها به درد شما میخورند مطرح است. باید کلمات کلیدی را بر اساس محتوای صفحه مورد نظر انتخاب کرد، البته در ادامه در این مورد بیشتر میخوانید. ۳ – ابزار های انتخاب کلمات کلیدی ابزار های زیادی برای انتخاب کلمات کلیدی و دریافت اطلاعاتی در رابطه با آن ها وجود دارد. دقیق ترین و بهترین ابزار google adwords است که در ادامه کمی در رابطه با آن توضیح خواهم داد. البته ابزار های دیگری مانند semrush نیز وجود دارند که متاسفانه زبان فارسی را پشتیبانی نمیکنند. ۴ – صفحه اصلی یا دیگر صفحات ؟ سعی کنید که رتبه صفحات داخلی را افزایش دهید تا صرفا دامنه اصلی. در این حالت میتوانید به صورت همزمان بر روی کلمات کلیدی مختلفی کار کنید. چون بهینه سازی برای تعداد زیادی کلمه در یک صفحه که از لحاظ املایی ارتباطی با هم ندارند، کار دشواری است و اکثر مواقع با شکست مواجه میشود. این که کاربر مستقیما به صفحه مورد نظرش وارد شود خیلی بهتر است تا این که به صفحه اصلی وارد شود و به دنبال صفحه مورد نظر بگردد! ۵- کلمات سخت و کلمات آسان چه کلماتی هستند ؟ اگر با بخش keyword finder سرویس ادوردز کار کرده باشید، در صفحه ای که اطلاعاتی در رابطه با کلمات کلیدی وجود دارد میبینید که ستون هایی همچون: competition , aproximate CPC ,Global Monthly Search وجود دارند. این ستون ها اطلاعات مهمی را در رابطه با عبارت انتخاب شده به شما میدهند. میبینید که در اینجا: competition یا رقابت: این بخش از سه سطح Low , Medium , High تشکیل شده است. میبینید که رقابت برای این کلمات کم است. اما دقت کنید که این که شاید برای کلمات بزرگ هم Low زده باشد، به دلیل تفاوت وب انگلیسی با فارسی است. Global monthly searches: در این بخش تعداد جست و جوی آن کلمه در هر ماه را نمایش میدید که برای کلمه بهینه سازی سایت ۳۶۰۰ بار در ماه است . Approximate CPC : اگر کمی با ادوردز و کلمات کلیدی کار کرده باشید، میتوانید از این بخش به عنوان ملاک رقابت در کلمات کلیدی استفاده کنید. برای کلمه بهینه سازی به طور میانگین ۱۵ سنت (تبلیغ کنندگان در ادوردز) باید بپردازند و برای بهینه سازی سایت ۲۷ سنت. پس میبینیم که رقابت نتایج مربوط به بهینه سازی سایت (با این که تعداد کلمات بکار برده در این عبارت بیشتر از عبارت بهینه سازی است) نسبت به بهینه سازی بیشتر است. نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر